Intressant

TV4 ger svar på tittarnas kritik – efter missen under sändning

av nuntium
12 juni, 2019
Annons

När Lennart Johansson hyllades i tv-rutan, sände TV4 helt plötsligt reklam.

TV4 svarar nu på kritiken. ”Vi får ingen exakt information om när den tysta minuten kommer”, skriver TV4 på Facebook.

Annons

Lennart Johansson, den svenske fotbollsprofilen gick bort förra veckan. Han blev 89 år gammal och var bland annat ordförande i Uefa och tidigare vice ordförande i Fifa.

Minuterna före EM-kvalet mellan Spanien och Sverige skulle Lennart hyllas tillsammans med fotbollsspelaren José Antonio Reyes, under en tyst minut.

”Hur fan tänkte ni där?”

Men för tittarna blev det ett avbrott med reklam. Kritiken mot reklamavbrottet och tv-kanalen började eskalera direkt på sociala medier.

”TV4, vänta nu. Drog ni igång reklam mitt under Lennarts hyllning? Vilket bra beslut!”, skriver en användare på Twitter.

”TV4 Sport. Reklamen mitt i Lennart Johanssons tysta minut och hyllning… hur fan tänkte ni där?”, skriver en annan.

GLAD TISDAG! ☀️ Och det är inte vilken tisdag som helst. ️⚽️ Ikväll är det äntligen dags för svenska landslaget att…

Posted by Nyhetsmorgon on Monday, June 10, 2019

Nyhetsmorgon lade ut en bild på Facebook om att programledarna såg framemot kvällens match mellan de svenska landslaget och Chile, dyker det upp kritik även där i kommentarsfältet.

”Hoppas att ni inte visar reklam mitt under minnesminuten för Lennart Johansson ikväll då damerna spelar?”, skriver en användare i kommentarsfältet på Facebook.

TV4 svarar och beklagar de inträffade

Gällande gårdagen är det olyckligt att det blev så. Vi får ingen exakt information om när den tysta minuten kommer. Den tysta minuten kom väldigt tätt inpå och reklamen hann inte gå klart. Därför kom vi in en liten bit inpå den sista minuten, vilket självklart är olyckligt. Det är inte så att vi har avbrutit den tysta minuten för reklam. Vi visade den så fort vi kom tillbaka från reklamen. Vi går alltid till en kort reklampaus på TV4 mellan första laguppställningen och andra laguppställningen.”, skriver de.

Men tittarna nöjer sig inte.

”Men den tysta minuten kommer alltid efter nationalsången? Ni kan ju styra reklamen hur ni vill. Skärpning och det är ju inte första gången som reklamen avbryter ett program eller en intervju.” skriver en användare till svar.

Dela på Facebook

Annons