Oj

Bloggaren krävde gratis rum – på lyxhotell

av nuntium
10 oktober, 2019

Bloggaren frågade om hon fick bo gratis på lyxhotellet i några dagar. Ägaren blev så pass upprörd att han publicerade ett svar på Facebook som nu rört upp känslorna rejält.

Elle Darby, 23, från Storbritannien, jobbar som bloggare och Youtuber. I social medier kan man följa hennes glamourösa vardag med bilder på outits och lyxiga resor.

Annons

Nu har hon dock hamnat i bråk med en hotellägare. Anledningen är att hon kontaktade lyxhotellets ägare, Paul Stenson, med en förfrågan om ett ”samarbete”, något som fick ägaren att ilskna till, skriver Unilad.

Nu har hotellägaren lagt upp sitt svar på Facebook och fått mycket uppmärksamhet.

Källa: Instagram

Ville ha gratis rum

Elle och hennes pojkvän höll på att planera in sin weekendresa till Dublin, och hon frågade därför hotellet om hon kunde bo där – utan att betala.

Istället för pengar så skulle hotellet, enligt Elle, få uppmärksamhet i hennes sociala medier. Bloggaren har över 200 000 följare på Instagram vilket hon ansåg skulle ge bra publicitet till hotellet.

Hotellägaren delade inte riktigt hennes syn på saken, och ett par dagar senare upptäckte Elle att hennes mejl var publicerat på hotellets Facebooksida. Det fanns även ett argt svar från hotellägaren.

Dear Social Influencer (I know your name but apparently it’s not important to use names),Thank you for your email…

Publicerat av The White Moose Café Tisdag 16 januari 2018

”Rekommenderar dig att betala”

Hotellägaren Pauls svar var ord och inga visor:

– Om jag låter dig bo här gratis, i utbyte mot att vi är med i din video, vem ska betala för personalen som kommer ta hand om dig? Vem ska betala för städerskorna som gör ditt rum rent? Servitörerna som serverar dig frukost? Receptionisten som checkar in dig? Vem ska betala för elen och värmen du kommer att nyttja under din vistelse? Jag kanske borde säga till personalen att de kommer att få vara med i din video i stället för att få betalt, skriver Paul.

Inlägget blev rejält uppmärksammat och har fått tusentals kommentarer och reaktioner. Paul fortsätter skriva:

– Jag rekommenderar dig att betala, som alla andra, i framtiden. Om hotellet tror att du kan hjälpa dem kanske de kostnadsfritt kan uppgradera dig till en svit. Det hade varit mindre pinsamt för dig.

Källa: Instagram

”Öppet förnedrar”

Reaktionerna på hotellets inlägg är delade, vissa menar att Elle är ”bortskämd” och ”pinsam”, medan andra tycker att hotellägaren har hängt ut bloggaren.

– Det här är riktigt uselt. Man hade bara kunnat svara ”nej”, skriver en person på Facebook.

– Wow, påminn mig om att aldrig bo på det här hotellet om det är så här ni behandlar människor. Det hade räckt med ett ”nej tack” men i stället är ni barnsliga och pinsamma och gör så här, skriver en annan.

– Det här är inte okej. Det är hennes jobb, och ni behöver inte öppet förnedra någon.

Elle talar ut på Youtube.

Fått mängder av hatkommentarer

Efter inlägget har Elle fått utstå en hel del hat från olika personer. Det gick så långt att hon stängde av kommentatorsfunktionen på sina sociala medier. I en video på Youtube berättar hon om händelsen.

– Jag har fått hundratals elaka kommentarer – folk har kallat mig vidriga saker. Jag som bara försökte göra mitt jobb, säger hon och fortsätter:

– Jag skrev mejlet för att eventuellt kunna påbörja ett samarbete. Jag hade goda avsikter. Jag förstår om folk hade reagerat så här om jag hade gjort något fruktansvärt, säger Elle.

Bloggare bannlysta från hotellet

Hotellägaren Paul backar inte en millimeter. Efter all uppståndelse så går han nu ut med ett nytt inlägg på Facebook, där han bannlyser alla bloggare från att besöka hotellet.

– Jag trodde aldrig att vi skulle få så mycket negativa recensioner  bara för att vi ville att någon skulle betala för våra tjänster, skriver Paul.

**ALL BLOGGERS BANNED FROM OUR BUSINESS**Following the backlash received after asking an unidentified blogger to pay…

Publicerat av The White Moose Café Onsdag 17 januari 2018

Annons
Dela på Facebook